Αποφάσεις υπέρ των μεγάλων συμφερόντων στις καλοκαιρινές συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου Κ. Μακεδονίας
1 Σεπτεμβρίου, 2019 Σχολιάστε
Λίγο πριν την έναρξη εργασιών του νέου περιφερειακού συμβουλίου, ας κάνουμε μια μικρή επισκόπηση στις πρόσφατες (καλοκαιρινές) αποφάσεις του:
· Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, ή πώς θα πλουτίσουν οι μεγαλοεργολάβοι
Με απορία παρακολουθήσαμε στις 22/7 την εισήγηση και την άτακτη απόσυρσή της από τη συζήτηση σχετικά με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ). Το ψηφισμένο από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σχέδιο κατέθεσε ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης Κ. Γιούτικας για … γνωμοδότηση (!) από το περιφερειακό συμβούλιο, το οποίο και απέσυρε εν μέσω τοποθετήσεων. Διακόπτοντας τις τοποθετήσεις στη μέση, δεν άφησαν καν την Ανταρσία στην Κεντρική Μακεδονία να πει με τη σειρά της το αυτονόητο: Το ΕΣΣΜ εκπορεύεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και χρηματοδοτείται από την ΕΕ, ώστε να επιταχύνει μια σειρά ιδιωτικοποιήσεων στον τομέα των μεταφορών. Η περιφέρεια, σε αγαστή συνεργασία με την κυβέρνηση, θα παίξει κομβικό ρόλο σε αυτήν την κατεύθυνση, αφού θα βάλει την υπογραφή της για το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας στο ιδιωτικό κεφάλαιο, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο και για την επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα. Αυτός είναι ο λόγος που επιδιώκεται το εσπευσμένο κλείσιμο του θέματος αφήνοντας ανοιχτά ζητήματα ακόμα και περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αφού η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) κοπτοράπτεται κάτω από τις επιταγές της ΕΕ και είναι καταφανέστατα πρόχειρη και διεκπεραιωτική. Προφανώς το ΕΣΣΜ κάθε άλλο παρά τις μεταφορές θα διευκολύνει, ειδικά όταν μιλάμε για τις μεταφορές και τις μετακινήσεις των εργαζόμενων, των ανέργων και της νεολαίας, που έχουν ρημαχτεί από τα διόδια, τα ακριβά καύσιμα, τα ακριβά εισιτήρια των υπεραστικών ΜΜΜ. Παρόλα αυτά, όπως μας καθησυχάζει το ΕΣΣΜ, θα υπάρχουν έξι εμπορικά κέντρα σε όλη την Ελλάδα για να μπορούμε να κάνουμε τις αγορές μας! Το σχέδιο αυτό είναι ενταγμένο στο πλαίσιο της Ελλάδας που αναπτύσσεται μόνο μέσα από τον τουρισμό και γίνεται οικονομικά δυσβάσταχτη για τους ίδιους της τους κατοίκους. Καμιά πρόβλεψη για φθηνές μετακινήσεις, για δωρεάν υπεραστικές συγκοινωνίες, για δημόσιους χώρους ΣΕΑ. Ο μοναδικός τους στόχος είναι η διαμόρφωση ενός ελκυστικού πεδίου επενδύσεων, με μισθούς πείνας και διαλυμένες εργασιακές σχέσεις. Ο τομέας των μεταφορών που αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες για την ανάπτυξη που περνάει μέσα από ιδιωτικοποιήσεις (δηλαδή υφαρπαγή της δημοσίας περιουσίας), διάλυση των δικαιωμάτων και των κατακτήσεων των εργαζόμενων και αλόγιστη παρέμβαση στο περιβάλλον.
· Πόσα λεφτά θα δίνατε για μια διαφήμιση; Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δίνει τα διπλάσια!
Σε 120.500 ευρώ κοστολογείται η διαφήμιση για την ευαισθητοποίηση των πολιτών σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ο σκοπός της καμπάνιας αυτής είναι, όπως μας ενημερώνει η εισήγηση, η εφαρμογή της Λευκής Βίβλου για τις μεταφορές της ΕΕ, του Προγράμματος Αστικής Ανάπτυξης και της στρατηγικής ΕΕ 2020, με στόχο τη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Στην ήδη μειωμένη κατά 3% εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα από την Ελλάδα, η συγκεκριμένη καμπάνια δε στοχεύει στις μεγάλες επιχειρήσεις που ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα, αλλά στους οδηγούς ΙΧ! Απ΄ τη μια εγκρίνεται ηκαύση αποβλήτων ανατολικά και δυτικά της πόλης, από την άλλη θα γίνεται καμπάνια για να ενημερωθούν οι πολίτες στην ατμοσφαιρική ρύπανση από τα ΙΧ! Πόσο ενδιαφέρεται τελικά η περιφέρεια για την μείωση των ρύπων όταν η μοναδική της δράση είναι μια παραίνεση προς τους οδηγούς ΙΧ μέσα από μια διαφήμιση; Όσο συνεχίζεται –με τις ευλογίες της περιφέρειας- η υποβάθμιση των ΜΜΜ με στόχο την καθολική εκχώρησή τους στο ιδιωτικό κεφάλαιο, το πρόβλημα των ρύπων θα οξύνεται. Χωρίς την κρατικοποίηση και την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, δεν μπορεί να επιλυθεί το πρόβλημα της μεταφοράς των εργαζόμενων, πόσο μάλλον μέσα από «διδακτικές» διαφημίσεις.
· Χρωστάς κι εσύ στον Ψωμιάδη και δεν το ξέρεις!
Στις 22/8, τελευταία συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, εισηγήθηκε η περιφερειακή αρχή-σαν τελευταία πράξη του δράματος- την αποζημίωση του Παναγιώτη Ψωμιάδη με το ποσό των 23.583 ευρώ. Για όσους και όσες δε γνωρίζουν, ένα από τα πάμπολλα σκάνδαλα διαφθοράς του πρώην νομάρχη, είχε να κάνει με την διαρκή χρηματοδότηση του νομαρχιακού ΚΕΚ και την ανάθεση των εργασιών του σε εργολάβο, υπόθεση που κάθε άλλο παρά αθώα είναι. Μετά τη δημοσιοποίησή της και την επιβολή αντίστοιχου προστίμου, ο Ψωμιάδης πλήρωσε προσωπικά (!) το πρόστιμο και εκ των υστέρων ζήτησε τα χρήματα πίσω από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας! Φυσικά, καμιά εξήγηση δε δόθηκε από την εισήγηση της οικονομικής επιτροπής γιατί και πώς συνέβη αυτό και δεν έγινε εκκαθάριση της εταιρείας με ευθύνη της περιφέρειας, όπως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις…
Η τοποθέτηση της Ανταρσία στην Κεντρική Μακεδονία: «Μια παλιά ιστορία που βρωμάει ακόμα είναι το ΚΕΚ, τότε νομαρχιακό, και το αντίπαλό του ιδιωτικό ΚΕΚ ΄΄Εργογνώση΄΄ το οποίο λάμβανε χρηματοδοτήσεις εργολαβικά για αμφίβολες ως προς την ύπαρξή τους δραστηριότητες. Και τώρα ζητείται να επιστραφεί στον κύριο Ψωμιάδη το ποσό των 23.583 ευρώ; Καλύτερα να επιστραφεί στους φορολογούμενους της ΠΚΜ»